RUČNĚ PO FINIŠERU

Nejlepší typ rámu, není spojen se šachtou, využití při těžké dopravní zátěži.

Produkt na výměnu

1. Označení výřezu

  • Velikost dle rovinatosti komunikace
  • Lépe kruhový výřez ideálně 300mm od okraje rámu

2. Řez komunikace

  • Vrchní část kolmá alespoň 60 mm
  • Nejlépe frézou s kolmou stěnou celým výřezem

3. Vybourání okolí stávajícího rámu

  • Poklop ponechat na místě co nejdéle
  • Důležité je nepoškodit ostatní povrchy

4. Odstranění poklopu

  • Ochránit šachtu před napadáním vybouraného materiálu
  • Nepoškodit vrchní část šachty

5. Vyčistění otvoru

  • Odstranit všechny volné části
  • Vymést nečistoty

6. Výpočet skladby

  • Vždy lepší menší počet vyrovnávacích prstenců
  • Počítat na každý spoj 10–20 mm vysokopevnostního materiálu

7. Maltové lože

  • Vždy materiál určený pro osazení poklop s odolností proti chemickým látkám
  • Je možnost osadit i na zálivky s použitím bednění

8. Osazení prstenců

  • Betonové prstence navlhčete
  • Spojná plocha musí být podepřena celá

9. Zálivková hmota

  • Vždy s vysokou pevností a odolností proti chemickým rozmrazovacím látkám
  • Pokud použiji bednění, lze zálivkou spojit i prstence

10. Penetrace

  • Komplet celou plochu pod asfalt
  • Rychlejší je použít rozprašovač

11. Osazení bednění

  • Bednění se uchytí do nosiče
  • Do připraveného otvoru se umístí bednění na nosiči, který zajistí správnou výšku a směrovost

12. Základní asfaltová vrstva

  • Nutný teplý asfaltobeton
  • Čistit povrch poklopu

13. Zhutnit

  • Velmi dobře utáhnout podklad, tak aby bednění drželo i bez nosiče
  • Použít kladivo s plochým nástavcem

14. Odstranit nosič

  • Pokud je základní vrstva utažena, odstraní se nosič a bednění už drží výšku samo
  • Otevře se přístup po celé ploše

15. Asfaltový tavitelný pásek

  • Důkladné ošetření nových spár
  • Jak spoj komunikace a nového asfaltu, tak rámu s novým povrchem

16. Vrchní vrstva

  • Pokud situace dovolí, tak použít materiály pro vrchní vrstvy silnic
  • Opět čistit okolí a poklop

17. Hutnění

  • Do roviny s okolní komunikací
  • Desku mazat proti nalepení asfaltu

18. Odstranit bednění

  • Spojit opět nosič s bedněním
  • Z velmi dobře zhutněného povrchu vysunout bednění

19. Otvor

  • Připravit poklop, penetrace, pozor nesmí být zmrzlý
  • Očistit otvor

20. Osazení kompletu

  • Vložit samonivelační rám přesně do připraveného otvoru
  • Při potřebě lehce přidupnout

21. Zatlačit rám

  • Samonivelační rám je nutné do teplé balené zatlačit
  • Použít těžkou desku nebo vibrace válce

Výsledná práce

  • Provést kontrolu roviny
  • Odstranit zbytky nečistot