RUČNĚ PO FINIŠERU

Využití při poškozeném vrchu šachty nebo extrémní dopravní zátěži

Produkt na výměnu

1. Označení výřezu

  • Velikost dle rovinatosti komunikace
  • Lépe kruhový výřez ideálně 300mm od okraje rámu

2. Řez komunikace

  • Vrchní část kolmá alespoň 60 mm
  • Nejlépe frézou s kolmou stěnou celým výřezem

3. Vybourání okolí stávajícího rámu

  • Poklop ponechat na místě co nejdéle
  • Důležité je nepoškodit ostatní povrchy

4. Odstranění poklopu

  • Ochránit šachtu před napadáním vybouraného materiálu
  • Nepoškodit vrchní část šachty

5. Vyčistění otvoru

  • Odstranit všechny volné části
  • Vymést nečistoty

6. Výpočet skladby

  • Vždy lepší menší počet vyrovnávacích prstenců
  • Počítat na každý spoj 10–20 mm vysokopevnostního materiálu

7. Maltové lože

  • Vždy materiál určený pro osazení poklop s odolností proti chemickým látkám
  • Je možnost osadit i na zálivky s použitím bednění

8. Osazení prstenců

  • Betonové prstence navlhčete
  • Spojná plocha musí být podepřena celá

9. Zálivková hmota

  • Vždy s vysokou pevností a odolností proti chemickým rozmrazovacím látkám
  • Pokud použiji bednění, lze zálivkou spojit i prstence

10. Výškové osazení poklopu

  • Podle latě do naprosté roviny a dosedací plochu stejně jako prstence
  • U pantových poklopů pozor na směrovost poklopu

11. Zálivková hmota

  • Opět zálivková hmota s vysokou pevností a odolností vůči chemickým rozmrazovacím látkám
  • Rychle tuhnoucí hmota je po velmi krátké době připravena k dalšímu postupu

12. Bednění a zálivka

  • Pro tento typ rámu není nutné bednění
  • Velká úspora zálivkových hmot

13. Penetrace

  • Komplet celou plochu pod asfalt
  • Rychlejší je použít rozprašovač

14. Základní a vrchní asfaltová vrstva, tavící pásek

  • U tohoto typu rámu je možné tyto tři kroky učinit v jednou taktu
  • Čistit povrch poklopu

15. Hutnění

  • Do roviny s okolní komunikací
  • Desku mazat proti nalepení asfaltu

Výsledná práce

  • Provést kontrolu roviny
  • Odstranit zbytky nečistot