KASI.CZ

Největší český výrobce kanalizační litiny

MONTÁŽNÍ POSTUP OSAZENÍ MOSTNÍCH ODVODŇOVAČŮ KASI

1. Spodní díl osadit přímo při betonáži mostovky.

Je-li osazován dodatečně, osazuje se do betonu s min. pevnostní třídou a s vlastnostmi jako je beton mostovky.
Horní povrch límce spodního dílu nesmí nikde přesahovat horní povrch betonu mostovky. Pro odpadní trubku je nutné připravit prostup chráničkou.

Upozornění: Spodní díl musí být osazen vůči římse co nejpřesněji, příčná rektifikace, tj. posun mezi krajními polohami rámu ve směru k římse a od ní v zabetonovaném spodním dílu je možná v rozsahu max. 25mm u odvodňovačů rozměru 300x500mm a max. 40mm u odvodňovače rozměru 500x500mm.

2. Do spodního dílu vložit odpadní trubku.

Očistit integrované těsnění a dosedací plochy spodního dílu a příruby trubky, odstranit pryžové záslepky závitů pro šrouby příruby a upevnit přírubu trubky pomocí přiložených šroubů (4ks M8x20). Alternativně lze instalovat odpadní trubku do spodního dílu později, až po odbednění podhledu mostu.

3. Na límec spodního dílu napojit v celé jeho ploše izolaci mostovky.

4. Do spodního dílu nainstalovat stavěcí šrouby.

Před instalací horního dílu obnažit kovové záslepky závitů pro stavěcí šrouby v límci spodního dílu, záslepky vyšroubovat a místo nich našroubovat přiložené stavěcí šrouby pro rektifikaci horního dílu (4ks M12x45).

5. Na spodní díl osadit horní díl.

Rám s vtokovou mříží a fixační přírubou nebo rám s víkem a fixační přírubou. Fixační příruba s rámem se položí na límec s napojenou izolací (stavěcí šrouby vymezují polohu příruby) a rovnoměrným svislým posunem rámu v přírubě směrem dolů (např. poklepáním gumovou paličkou) se nastaví potřebná výška rámu dle projektované výšky vozovky nebo obruby římsy. Teprve potom se nastavená výška zafixuje utažením šroubů příruby na obou jejích stranách. Dále se vodorovným posunem rámu s fixační přírubou nastaví přesná příčná a podélná poloha rámu a zafixuje se společně s izolací mostovky na límci spodního dílu pomocí přiložených matic s podložkami na stavěcích šroubech.

Upozornění: Mříž ve vozovce musí být osazena tak, aby její žebra byla orientovaná kolmo k směru pojezdu a panty byly na její nájezdové straně (dle šipek směru pojezdu vyznačených na mříži).

6. Provést vsakovací a současně nosnou vrstvu z drenážního polymerbetonu kolem celého rámu – od horního povrchu izolace mostovky až pod rozšířenou vrchní část rámu.

Šířka vrstvy drenážního polymerbetonu kolem rozšířené vrchní části rámu je min. 30 mm a tato vrstva se rozšiřuje směrem dolů k izolaci mostovky nebo k vrstvě odvodňovacího proužku optimálně pod úhlem 45°.

Doporučení: Při osazení rámu s mříží do vozovky s min. tloušťkou vozovkového souvrství je pro dokonalejší vyplnění prostoru pod rozšířenou vrchní částí rámu vhodnější použití drenážního polymerbetonu s kamenivem menší frakce 4–8 mm.

7. Po provedení římsy nebo chodníku a vrstev vozovky a těsnící zálivky kolem rámu odstranit znečištění viditelných částí odvodňovače a do rámu vložit případný lapač nečistot.

Pokud bude mříž k rámu uzamknuta šroubem, je třeba odstranit pryžovou záslepku závitu v rámu a mříž k rámu uzamknout zajišťovacím šroubem s podložkou (M10x70).

Umístění chráničky odpadní trubky v bednění a výztuži mostu
Osazení spodního dílu do bednění s vyztuží
Zakrytí otvoru spodního dílu před betonáží
Osazeni priruby s ramem a mrizi na provedenou izolaci mostovky IMG-20231114-WA0000
8. Provedeni vrstvy drenazniho polymerbetonu kolem celeho ramu az pod jeho vrchni rozsirenou cast 20231025_143822
Provedená betonáž mostovky
Osazení příruby s rámem a mříží na provedenou izolaci mostovky
Provedení vrstvy drenážního polymerbetonu kolem celého rámu až pod jeho vrchní rozšířenou část
Odvodňovač ve vozovce před provedením zálivky
Odvodňovač po provedení zálivky s posypem
Vložená nerezová odpadní trubka DN150
Nerezová odpadní trubka odvodnovače s volným odtokem
Přesunout se na začátek